2014 m. lapkričio 30 d., sekmadienis

Cormac McCarthy "Laukinių arklių pakerėti"

Aprašoma knyga: puslapių skaičius - 341, leidykla - "Lietuvos rašytojų sąjungos leidykla", išleista 2007 m., originalus pavadinimas - All the Pretty Horses

Anotacija: Romanas „Laukinių arklių pakerėti“ pasakoja apie jauno žmogaus kelionę į nežinomybę per atšiaurius kraštus, jo mėginimą perprasti neišvengiamo blogio paslaptį ir skaudžiai įgyjamą brandą. Romanas - puikus geriausios tradicinės „folkneriškosios“ JAV literatūros pavyzdys.

Mano nuomonė: Taip...šia knyga susidomėjau tik dėl pavadinimo. Esu švelniai tariant neabejinga arkliams, jų ryšiui su žmogumi, o mustangų laisvai ir nepalaužiamai dvasiai. 

Pradžioje sunkiai sekėsi įsivažiuoti, nes nebuvo paminėti veikėjų vardai. Tik jis ir ji, tad buvau ne vieną kartą pasimetus, kuris jis yra kuris. Vėliau šis nepatogumas dingo, nes ir dialoguose galima buvo perskaityti vardus, ir pasakotojo tekste jau pradėjo atsirasti. Panaši situacija buvo ir su pačiu siužetu, per tą personažų sumaišymą nelabai ir supratau, kodėl jie nusprendė išvykti, kas paskatino jų pirmuosius veiksmus ir pan. Vėliau jau lyg ir normaliai buvo. 

Jeigu praleidžiant knygos pradžią, tai kūrinys man visai patiko. Laukinių Vakarų įvaizdis, kaubojiški personažai, tikintys ir siekiantys savo svajonių, dinamiški charakteriai, romantika tiek tarp žmonių, tiek aplinkoje, įtampa, gyvenimo neteisybės skonis ir be abejo - arkliai. Įvykių ir jaučiamų emocijų pusiausvyra gan neblogai sudėliota, man patiko. Tik vietomis tekstas buvo sunkokas, bet man kyla įtarimas, kad gal tai dėl vertimo. 

Patiko tai, kad personažai nebuvo idealizuojami, kiekvienas turėjo savų ydų, pavaizduotos labai žmogiškos gyvenimo klaidos ir kaip tai paveikė jų požiūrius. Pabaiga bent jau man buvo nenuspėjama, tikėjausi kiek kitokios, bet patiko ir tokia. Vertinčiau 8/10. Tikrai labai neblogas kūrinys, iki aukštesnio bala pritrūko aiškumo kai kuriose vietose.

Ekranizacija: 2000 m. pastatytas tokio pat pavadinimo filmas. Režisierius Billy Bob Thornton. Pagrindinius vaidmenis atliko: Matt Damon (Džonas Greidis), Penelope Cruz (Alechandra), Henry Thomas (Roulinsas). Treileris:
Fone skamba: Garso takelis iš filmo

Nuoširdžiai, Rita :)


0 komentarai:

Rašyti komentarą