2011 m. kovo 6 d., sekmadienis

Miguel de Cervantes ''Don Kichotas''

Oho, ilgai užsisėdėjau su šia knyga ir būčiau dar ilgiau sėdėjus, jei vakar iš neturėjimo ką veikti nebūčiau prisivertus pabaigti. 

Aprašoma knyga: puslapių skaičius - 496, leidykla - ''Alma littera'', originalus pavadinimas - El ingenioso hidalgo Don Quijote de la Mancha, vertė Valdas V. Petrauskas, išleista - 2004 m.

Anotacija: Tai pasakojimas apie kvaištelėjusio ispanų didiko (arba savo idealą ginančios asmenybės) ir ištikimo jo tarno nuotykius. Don Kichotas mano esąs riteris spindinčiais šarvais, kovojantis su pasaulio blogybėmis. Literatūrologai vadina „Don Kichotą“ vienu iš pirmųjų pasaulio romanų.

Mano vertinimas:  Tai klasika, bet ne visi klasikos kūriniai man patinka - šį priskirčiau prie nesužavėjusiųjų. Vertimas tiesiog tragiškas, pilna nevartojamų žodžių, kažkokių kvailų vertalų(kas per velnias tas gydėjas, supratau tik po laiko- atseit gydytojas), ir dar skaitosi naujas leidimas... Būdavo tokių akimirkų, kai pradėjus skaityti iškart norėjosi mes knygą dėl šio vertimo. Turbūt pirmą kartą gyvenime man pakliuvo toks šlamštas...Na pati idėja gal ir nebloga, tuo metu tai turėjo būti sensacija, bet patys personažai mane taip pat nervino. Ypač Sančas Pansa, kurio vienam pasisakyme būdavo vartojama apie 4-5 patarles. Aš suprantu, kad tokia buvo autoriaus idėja, kuri turėjo padėti išryškinti personažą, bet ką man padaryt, tiesiog nesinorėdavo skaityti tokio pilstymo iš tuščio į kiaurą. Nepatiko tos begalinės mandagybės, realiam gyvenime man ir šiaip nepatinka perdėtas mandagumas, o knygoj tuo labiau. Labai nusivyliau tuo, kad autorius pats pamesdavo, apie ką rašo - veikėjo vardo pamiršimas man buvo viršūnė. Deja, nelabai ką patikusio galiu atrasti, nebent keletą nagrinėjamų problemų, kurios aktualios ir šių dienų gyvenime bei pačią idėją. Stebiuosi, kad iš vis sugebėjau šią knygą perskaityti.Vertinčiau 6/10.

Ekranizacijos: Netyčia radau 2, gal yra ir daugiau, tiesiog per daug nesidomėjau. Jei žinot ,drąsiai rašykit komentaruose, pridėsiu :)

1. Rusų versija, pastatyta 1957 m. (bet kaip žinia, senas kinas - geras kinas), režisierius Grigorij'us Kozintsev'as, vaidina Bruno Frejndlich'as, Nikolai'us Cherkasov'as, Galina Volchek. Pradžia:
 

2. Amerikiečių versija, pastatyta 2000 m., kine nepasirodė, buvo tik video kasetė, režisierius Peter Yates, vaidina  Amelia Warner, James Purefoy, Lilo Baur . Treileris.

Nuoširdžiai Jūsų, Rita :)

0 komentarai:

Rašyti komentarą