2012 m. vasario 26 d., sekmadienis

Tilar J. Mazzeo „Chanel N°5 paslaptis“

Nors knygos pavadinime aiškiai nurodyta, kad tai knyga apie kvepalus, tačiau tie, kurie nesidomi, tikriausiai nerastų skirtumo tarp pačios modeliuotojos ir jos pavarde pavadinto kvapo. Būtent Tilar J. Mazzeo savo knygoje išties meistriškai atskleidžia dizainerės indėlį į šių kvepalų sukūrimą. Tai ne šiaip kvapas, kurį sukūrė koks paprastas žmogelis, tačiau tai kvapas dėl kurio pati Coco gilinosi į parfumerijos pramonę, į kurį sudėjo savo jaunystės seksualumą, vaikystės švaros pojūtį ir meilės jausmą Berniukui. Kvapas pavadintas skaičiumi 5, ne tik dėl to, kad taip buvo pavadintas mėginys, kurį iš daugelio sukurtų išsirinko Chanel, bet dėl to, kad šis skaičius jai buvo magiškas.

Tai tik dalis knygoje pasakojamų dalykų apie parfumerijos pasaulį, karą ir pačios Coco Chanel gyvenimą, nors daugiausiai dėmesio skiriama kvepalų populiarumo paslapčiai išsiaiškinti. Knyga iš tikrųjų nėra grožinė literatūra, tai kažkas mokslinio, gražaus, tarsi madingai parašytas referatas, kuris įtraukia į mados pasaulio virtuvę. Kokios kyla mintys sužinojus, kad visame pasaulyje kas trisdešimt sekundžių nuperkamas vienas kvepalų buteliukas? Ar tai didelės reklamos įtaka, kad vieni kvepalai yra populiariausi, geidžiamiausi visame pasaulyje jau daugiau nei 90 metų? Ne. Knygoje atsakoma šiuos klausimus, pasakojamas ilgas kvapo kelias ir sunkumai patirti Antrojo pasaulinio karo metais bei jau šiuolaikinės parfumerijos pramonės laikais, kuomet įvairios institucijos kovoja prieš daugelio natūralių medžiagų, kurios sunkiai išgaunamos arba turi alergenų, naudojimą, tačiau būtent tos medžiagos verčia eiti visas pasaulio moteris beveik šimtmetį eiti iš proto dėl kvepalų.

Daug pasakoju apie knygos turinį, galbūt, išduodu detales, bet kai sužinai tiek įdomių detalių, visiškai neįdomu, ką pagalvos aplinkiniai, svarbiausia, kad visą laiką skaitant įsivaizduoji tą kvapą, kuris išgyveno kultūrinę evoliuciją XX amžiuje, tada bandai prisiminti, kaip atrodo tas paprastas, subtilumą atspindintis buteliukas apie kurį tiek daug kalbama. Ir iš tikrųjų, pažiūrėjau, kiek kainuoja šis kvapas internete, kaina milžiniška. Bet niekas netrukdo nueiti į parduotuvę ir pauostyti jų.

Marilyn Monro pasakė, kad lovoje jos kūną dengia tik keletas Chanel No. 5 lašų.

Sandra.

2 komentarai:

  1. kvepalai man šiaip sau... :) beje, man patiko filmas "coco before chanel" su audrey tautou. apie kvepalus ten nieko nėra, bet yra apie Berniuką - Boy. ir aišku apie pačią coco.

    AtsakytiPanaikinti
  2. Kaip knygoje rašė, kad kvepalai skirti moteriai, ne jaunai merginai. Kažką tokio, ten buvo kalbama jau apie 7-8 dešimtmečio reklamas :) O apie filmą žinau, bet dar pagyvensiu, kol jį pažiūrėsiu :)

    AtsakytiPanaikinti