2011 m. sausio 28 d., penktadienis

Onorė de Balzakas ''Tėvas Gorijo''

Turbūt pamatę mano ankstesnį pranešimą apie Balzaką galėjot suprast, jog tuo momentu skaičiau būtent vieną jo kūrinį. Na tai negaišiu ir šiek tiek pakomentuosiu ''Tėvą Gorijo'' .

Aprašoma knyga: Puslapių skaičius - 269, leidykla - ''Vaga'', originalus pavadinimas - Le pere Goriot, vertė V. Bazilevičius ir D. Urbas, išleista - 1971 m.

Anotacija: Ponios Vokė pensione keistai susipina trijų žmonių gyvenimai. Prie vieno stalo atsiduria perspektyvus jaunuolis, trokštantis atsidurti aukštuosiuose visuomenės sluoksniuose, Eugenijus Rastinjakas, besislapstantis nusikaltėlis, juodosios Paryžiaus pusės žinovas Votrenas ir bankrutavęs makaronų fabriko savininkas Gorijo.
Kai moterys, kurioms Gorijo siunčia paskutinius prabangos likučius, pasirodo esančios visai ne kekšės, o už kilmingų ir turtingų vyrų ištekėjusios Gorijo dukterys, Rastinjakas imasi ieškoti teisybės. Kodėl dukros nelanko mirštančio tėvo, kodėl užtrenkė jam duris? Kodėl pinigai – dar ne viskas, jei neturi jokio titulo? Votreno padedamas Rastinjakas greitai sužino, kokia iškilimo visuomenėje kaina, ir pats nejučia padeda ant svarstyklių sąžinę ir norą bet kokia kaina iškilti...

Naujausias ''Obuolio'' leidyklos viršelis
Mano vertinimas:  Perskaičiau per savaitę, jei būčiau turėjus daugiau laiko, galėjau suskaityti ir per kelias dienas. Turbūt kaip ir daugelį, pradžioje esantys aprašymai šiek tiek nervino, bet po to viskas susiskaitė ir pripratau prie jų. Cha, nepraleidau nei vieno! Pati istorija tikrai aktuali ir šių laikų žmonėms. Galbūt dabar, netgi aktualesnė, drįsčiau sakyti. Prieš imdama knygą į rankas tikėjaus visko (tiek blogų atsiliepimų girdėta), bet net nepajutau, kaip šis kūrinys tapo man labai artimas. O taip atsitiko būtent dėl to, jog mano gyvenimo dramoje (drįstu taip vadinti, nes manau, kad kiekvieno žmogaus gyvenimas yra vienokia ar kitokia drama) pasitaikė labai panašus poelgis- vienas vaikas slaugė savo mirštančią motiną neturėdamas pinigų, bet viską aukodamas, kad tik galėtų jai padėti, o kitas vaikas iš mirštančiosios eidavo pinigų prašyti. Ups, šiek tiek nukrypau nuo temos, bet norėjau, kad suprastumėt, kodėl taip prisirišau prie šio kūrinio. Klasika, bet po galais, tikrai verta skaitymo klasika, galbūt kai ką apšvies, kaip nederėtų elgtis su savo tėvais. Siužetas tikrai geras, man bent jau nebuvo nereikalingų vietų, viskas padėjo tik dar geriau pažinti veikėjus, kurie, mano nuomone, nei vienas nebuvo idealūs, visi turėjo šiokių tokių trūkumų. Bet tai gerai, nemėgstu išaukštintų veikėjų, jie atrodo nenatūraliai. O dabar galima pagalvoti, kad iš tiesų galėjo gyventi toks ponaitis Rastinjakas ir tėvelis Gorijo. Hmm, gal šiek tiek trumpai pasakysiu, ką jaučiau pagrindiniams veikėjams. Tėvo Gorijo man buvo gaila, bet šiek tiek pykau ant jo, kad jis buvo per daug geras savo dukterims. Rastinjakas iš pradžių patiko, po to pradėjo nervinti, pabaigoje vėl pamėgau jį. Manau jis atitinka daugelį iš mūsų- žmogų kovojantį su tokiom saldžiom pagundom. Votrenas pralinksmindavo, supratau, kad jis irgi nebus gerasis dėdė, bet smagu būdavo skaityti jo ilgas prakalbas ir kaip jis viliodavo Rastinjaką. Ponia Vokė - tipiška godi boba ir viskas tuo pasakyta. Anastasijos ir Delfinos taipogi nemėgau nuo pat pradžių, kad ir kaip jas stengėsi pateisinti kiti veikėjai, aš niekaip nepateisinu tokio jų elgesio, na nebent išlepimu. Patiko ir Bjanšonas- geras vaikinas, tik jis galbūt jau labiau prie antraeilių personažų skaitos. Dar vienas įdomus faktas apie šią knygą- ji nesuskirstyta skyriais. Iš pradžių man buvo keista, nes visiškai nepratus esu prie tokio dalyko, nelabai jausdavau, kur sustoti, gal dėl to knyga skaitėsi žymiai greičiau, kitais atvejais būdavo labai gaila baigti skaityti viduryje dialogo, bet tiesiog nebūdavo laiko, šią savaitę buvau apsikrovus darbais. Nors po to pagalvojau, kad galbūt tie ilgi aprašymai, vis pasirodantys kūrinyje galėjo būti kaip ir atskyrimas skyriumi. Ten, kaip aš sakau, būdavo saugiausia sustoti. O, galbūt man jau laikas sustoti, kad jums nepabostų skaityti mano pezalų. Taigi, ar rekomenduočiau? Taip - klasika, pamokoma, įvairialypiai veikėjai, žavu. Balais vertinčiau 10/10 . Ai, nėra man jau taip baisu ilgi aprašymai, tai kaip tik skatina greičiau skaityti, kad prieitum patį įdomumą, na galbūt išskyrus vėlų vakarą, kai ir taip šiek tiek miego norisi ;]

P.S. Ką manot apie naująjį ''Obuolio'' viršelį? ;]

Nuoširdžiai Jūsų, Rita

9 komentarai:

  1. Viena mėgstamiausių knygų, nuostabi nuostabi nuostabi. Labai džiaugiuosi, kad mums mokytoja per literatūrą ją liepė perskaityti, nes iš tiesų daug kur paskui buvo galima pasiremti šiuo kūriniu. Tikrai mes jį daug nagrinėjom.
    Labai įdomiai Balzakas viską aprašė, labai gerai atspindėjo to meto visuomenę. Ypač man graudi buvo pabaiga. Neverkiau, ne, bet pagalvojau, kad koks liūdnas gerojo Gorijo galas..
    M.P.

    AtsakytiPanaikinti
  2. A, tiesa, apie viršelį ;D Na, nežinau. Nelabai man jis, tos dukterys.. Apskritai nemėgstu, kai ant viršelių dedami veikėjai, nes tai trukdo patiems susikurti savo vaizdą.
    M.P.

    AtsakytiPanaikinti
  3. Jap jap, man ir nepatiko tas, kad tos bobikės pavaizduotos, aš pavyzdžiui kitaip įsivaizdavau jo dukteris, gerai, kad ne šią skaičiau, būtų sugadinę man patį smagumą fantazuoti ;D

    M.

    AtsakytiPanaikinti
  4. O aš dabar galvoju, ar tikrai Votrenas ten buvo jau toks svarbus personažas? Mano nuomone, jam dėmesio skiriama buvo maždaug tiek pat, kiek ir tai mergaitei, kurios tėvas nepripažino (vardo neprisimenu). Ir ar tikrai Gorijo bankrutavo? Jei gerai prisimenu, tai jis dėl kažko kito verslą metė

    B.S

    AtsakytiPanaikinti
  5. Galbūt, bet, kaip ir sakiau, man visai patiko Votrenas, visai prie antraeilių nenustumčiau (bet gal čia tik man taip). Anotaciją rašiau nuo knygos viršelio, o jie rašo, kad bankrutavo. Nors aš ir nesutikčiau, jam tas verslas būtų sekęsis, bet kad dukroms buvo ''ne lygis'' turėti tėvą makaronininką, taigi mano supratimu jis dėl jų visko atsisakė.

    AtsakytiPanaikinti
  6. Iš pradžių man knyga labai nepatiko,bet į pabaigą supratau,kad ji tikrai gera.Pabaigoje net ašarą išspaudė.Knygai laiko skirti negalėjau,todėl vakar ją skaičiau iki 3 nakties.Tikrai labai gera knyga

    AtsakytiPanaikinti
  7. Gal žinote kur galima rasti filmą "Tėvas Gorijo" ?

    AtsakytiPanaikinti
  8. Autorius pašalino šį komentarą.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. koks tos bobos vardas kur sedėjo šalia Eugenijaus teatre ir sakė kad Eugeniju supažindins su ta ponia de Niutsigen???????????????????????

      Panaikinti